پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

تغییرات قطعی در طرح ترافیک سال ۱۴۰۱

عضو شورای شهر تهران گفت:، چون در طرح ترافیک فعلی پلیس ورود‌های غیر مجاز را جریمه نمی‌کند شاهد افزایش ترافیک در محدوده طرح هستیم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۴ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 04
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: طرح ترافیک برای سال ۱۴۰۱ قطعا تغییر می‌کند.
به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تغییراتی که چند سال گذشته در طرح ترافیک ایجاد شد، چون مبنای تردد خودرو‌ها در این محدوده بر اساس ساعت ورود و خروج بود، حجم خودرو‌های ورودی بیشتر شد.

تشکری هاشمی گفت: از سویی دیگر، چون کسانی که غیر مجاز وارد محدوده طرح می‌شدند، فقط بدهی عوارض برایشان ثبت می‌شد، و پلیس آن‌ها را جریمه نمی‌کرد، در نتیجه ورود‌های غیر مجاز و حجم ترافیک هم بیشتر شد.

به گفته تشکری هاشمی این ایرادات مدیریت شهری را با آشفتگی مواجه کرده و حتما نحوه اجرای طرح ترافیک برای سال بعد تغییر می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: باید برای سال آینده تعداد مجوز‌های ورد به طرح ترافیک کمتر شود و در مورد استاندار‌های آلایندگی ملاحظاتی شود.

تشکری هاشمی گفت: در مورد تغییرات نرخ طرح ترافیک بر خلاف سال‌های قبل که به میزان افزایش تورم بوده، به خاطر شرایط اقتصادی شهروندان امسال کمتر از تورم خواهد بود و متناسب با کشش شهروندان نرخ تعیین خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: تعیین ساعت طرح ترافیک در اختیار شورای ترافیک است، اما باید تغییر کند.

از ۴ سال پیش و با روی کار آمدن محسن پورسیدآقایی به عنوان معاون حمل و نقل وترافیک شهردار تهران، تغییران زیادی در طرح ترافیک صورت گرفت که از آن جمله حذف محدوده زوج یا فرد و ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای تردد در آن به میزان هر فصل ۲۰ روز بود.

همچنین نرخ ورود به طرح ترافیک متناسب با ساعات پیک ترافیک متغیر شد و خودرو‌هایی که در ساعت غیر پیک قصد ورود به طرح داشتند باید هزینه کمتری پرداخت می‌کردند که به اعتقاد تشکری هاشمی این موضوع سبب افزایش حجم خودرو‌ها در این محدوده شد.

در سال ۹۷ که طرح جدید ترافیک برای اولین بار اجرا شد، پورسیدآقایی به عنوان مجری طرح جدید ترافیک مدعی بود که طرح جدید سبب کاهش آلودگی هوای تهران شده است. اما برخی اعضای شورای پنجم شهر تهران مثل الهام فخاری افزایش بارندگی‌ها در آن دوره را علت اصلی کاهش آلودگی هوا می‌دانستند و افزایش هزینه‌های ورود به طرح ترافیک را ابزاری برای درآمدزایی شهرداری می‌دانستند نه عاملی برای کاهش آلودگی هوا./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار